2018. jún 12.

AZ ÉV MOTORJA DÍJ 2018

írta: Autó Máté Kft.
AZ ÉV MOTORJA DÍJ 2018

Rueil-Malmaison, 2018. június 5.

A PSA Csoport turbófeltöltős PureTech benzinmotorja negyedszerre is elnyerte a nemzetközi Év motorja címet

A 20. alkalommal megrendezett Nemzetközi Év Motorja verseny stuttgarti díjátadóján a zsűri az 1,0–1,4 literes kategóriában zsinórban negyedszerre a háromhengeres Pure Tech 110 S&S, ill. 130 S&S turbófeltöltős benzinmotornak ítélte az Év motorja címet.

A PSA összesen 210 szabadalmat jegyeztetett be a háromhengeres benzinmotorcsaládra. A PureTech motorok legújabb generációja teljesítményben, fogyasztásban és környezethatékonyságban is felülmúlja az előzőt:
• Az előző generációhoz képest átlag 4%-kal alacsonyabb az üzemanyag-fogyasztás.
• Az optimalizált turbófeltöltőnek köszönhetően rövidebb a motor reakció ideje (1500 ford./perctől 20%-kal meredekebben nő a nyomaték).
• A benzines részecskeszűrőnek (GPFi ) köszönhetően 75%-kal kisebb a részecskekibocsátás. Ezzel a 2020-ra előírt 1,5-ös RDE megfelelési tényezőt i az uniós jogszabályokban szereplő határidőnél három évvel korábban sikerült teljesíteni.
• A városi kisautókhoz, középkategóriás személyautókhoz és kompakt SUV-okhoz tervezett új CMPi platformhoz igazodva kisebb méretű lett a motor.

A 2017-ben az új Peugeot 308-on bevezetett új motornemzedék a PSA kínálatában hamarosan több mint 70 országban, mintegy 100 gépjármű-konfigurációban lesz jelen. A motorok az európai Euro 6.d-temp és a kínai China 6b normának egyaránt megfelelnek.

A háromhengeres PureTech motort jelenleg Franciaországban – a douvrini Française de Mécanique üzemben (Pas-de-Calais megye), ill. Trémeryben (Moselle megye) – és Kínában (Xiang Yang) gyártják. A francia üzemek gyártási kapacitása 2018-ban a duplájára bővül, 2019-ben, ill. 2020-ban pedig a lengyelországi Tychyben, majd Szentgotthárdon is megkezdődik a PureTech motor gyártása. 

A díj elnyerése alkalmából Alain Raposo, a PSA hajtómű- és alvázfejlesztési műszaki igazgatója a következőt nyilatkozta: „Büszkék vagyunk arra, hogy egymás után négyszer is kivívtuk ezt a rangos elismerést, mely fejlesztőmérnökeink szaktudását dicséri. Jelenleg a motor a legtöbb PSA gépjármű kínálatában megtalálható, és az ügyfeleink körében is nagy népszerűségnek örvend. Benzinmotorjaink és azon belül is a 3 hengeres PureTech motor versenyképességét és hatékonyságát így mára világszinten is nagy elismerés övezi.”

3 hengeres turbófeltöltős PureTech 110 és 130 LE benzinmotor

Típus

3 hengeres soros 

Emissziós besorolás

Euro 6d.temp 1,5-ös RDF megfelelési tényezővel /

Euro 6d bevezetése 2018. novembertől (az előírtnál 3 évvel korábban)

Max. teljesítmény kw/LE

96/130 5500 ford./percnél

81/110 5500 ford./percnél

Max. nyomaték Nm

230 1750 ford./percnél

210 1500 ford./percnél

Égési mód

Központi és turbófeltöltős közvetlen befecskendezéses motor, változó szívó- és kipufogóoldali vezérlés

Motorvezérlés

PSA SSTG motorelektronika

Közvetlen befecskendezés 250 bar nyomáson

Intelligens akkumulátortöltés

Stop & Start

Hengerűrtartalom

cm3

1199

Kompresszióviszony

10,5 : 01

Furat/löket mm X mm

75 X 90,5

Hajtórúd

Modul kisfej, fix dugattyúcsapszeg, nagyszilárdságú acél

Olajszivattyú

Változó szállítású, automatikus vezérléssel

Hengerfej

Hőkezelt alumínium A57 rézötvözet, gravitációs öntés, a hengerfejbe integrált kipufogóleömlő

Turbófeltöltő

Új generációs turbókompresszor, optimalizált szállítás, beépített lefúvószelep, elektromos elkerülőszelep

Karter

Alumínium vákuumöntvény, öntéskor beágyazott hibrid hengerperselyek

Befecskendezés

Közvetlen központi befecskendezés, lézerfúrt 5 furatú porlasztók, nagynyomyású (250 bar) benzinszivattyú

Vezérlés

2 darab kompozit anyagú csöves vezérműtengely, olajfürdős vezérműszíj DLC-bevonatú bütykök

Szelepvezérlés

Mechanikus szelepemelőkkel történő direkt működtetés

Szelepek száma hengerenként

4 szelep/henger

Motor hossza  mm

604,5

Motor magassága  mm

683,5

Motor szélessége  mm

586

PSA norma szerinti súly

84 kg

Üzemanyag  RON

91-98

Hűtés

Hő vezérelt hűtés vezérelt termosztáttal

Kipufogó

A turbókompresszor alá beépített integrált környezetvédelmi rendszer:

katalizátor + benzines részecskeszűrő (GPF)

Szólj hozzá