M91 Mobilitás Kft.
Máté természetesen - Elektromos gépjármű villámtöltő - Balatonbogláron a Peugeot Máté márkakereskedésnél.
Újabb lépést tett az elektromobilizáció útján Balatonboglár. Itt, az Autó Máté, a lassan három évtizedes családi vállalkozás telephelyén adták át tegnap az országban a 18. gyorstöltőt, amely alkalmas arra, az elektromos autók akkumulátorait mintegy 30 perc alatt feltöltse.
Az egész Balaton-parton egyelőre ez az első ilyen szerkezet, amelyet napokon belül követ majd egy újabb Siófokon szintén az Autó Máténál. S a harmadik pedig a cég dunaújvárosi telephelyén szolgálja majd az autósokat.
– Egy város jövőjét annak innovációképessége határozza meg – mondta az átadáson Mészáros Miklós polgármester, akit az önkormányzat képviselői is elkísértek a rendezvényre. Hozzátette: az innovációt pedig leginkább a vállalkozások hordozzák, ezért kiemelten fontos, hogy a helyi politikusok vegyék észre, ösztönözzék és segítség a város „innovátorait”. Bogláron így tettek, és így tesznek a jövőben is.
– A villámtöltő rendkívül jó helyen van – tette hozzá Máté Márton ügyvezető. – Az M7-es autópálya lehajtójától alig egy kilométer, a közelében helyezkedik el, s nemcsak a helyiek és a környékbeliek, hanem az átutazók számára is. Ifjabb Máté Márton azt is megosztotta a résztvevőkkel, hogy bár a napi autózási átlag Magyarországon 25-40 kilométer, az elektromos autók már 350-400 kilométer tudnak megtenni egy „tankolással”. Boglárról tehát biztonságosan elérhető Budapest, Zalaegerszeg, Székesfehérvár, Veszprém, Kaposvár, Kecskemét és Pécs is.
Máté Gergely pedig arra hívta fel a figyelmet: 2020-tól egy teljesen új világ kezdődik az autózásban a klímavédelem miatt is. Arról nem is beszélve, hogy mostanság 5-8 év alatt annyi változás történik, mint korábban 80 év alatt.
Elektromos autó villám töltő műszaki paraméterek
A mai napon forgalomban lévő elektromos gépjárművek bármelyike tölthető a villámtöltő állomásról.
- 80%-ra töltés kevesebb, mint 30 perc alatt
- CCS DC / CHAdeMO / AC Type2 töltőcsatlakozásokkal rendelkezik
- Egyidejű DC és AC töltés két jármű részére
- AC/DC konverter
- Valós fogyasztásmérés
- DC kimeneti teljesítmény 50kW-ig
- AC kimeneti teljesítmény 22kVA-ig
írta: Lengyel János
forrás:
https://www.sonline.hu/kozelet/helyi-kozelet/boglar-ujabb-szintet-lepett-1752031/
Év Magyar Autója - Két kategóriában nevezett a Peugeot
A P Automobil Import Kft., a Peugeot márka hazai forgalmazója az 508 SW kombit nevezte a Magyarország Autója 2020 díjra, az elektromos e-208 modellt pedig az Év Zöldautója 2020 díjra jelölte.
Peugeot 508 SW - A Peugeot 508 SW kombi legalább olyan vonzó külsőt kapott, mint a limuzin, technikája is abból lehet ismerős. Megtartotta az elegáns négyajtós keret nélküli oldalablakait és a karomszerű nappali menetfényeket, a fekete betéttel összekötött hátsó lámpák látványa önmagáért beszél. Az 508 SW a limuzinnál három centivel hosszabb (4,78 méter), elődjénél öt centivel rövidebb, csomagtartója 530 liter, amely a hátsó üléseket ledöntve 1780 literesre bővíthető, az ötödik ajtó elektromos mozgatású. A különleges formavilágú vezetőhely sportos és prémium egyben, a vezetőtámogató rendszerek között megjelenik az éjjellátó, a táv- és sávtartós sebességtartó, a kényelmet masszírozó ülések és önálló parkolás fokozzák. Az alapmotor 1,5 literes, 130 lóerős dízel, a kétliteres 160 és 180 lóerővel választható. Benzinmotorból 1,6 literes turbós négyhengeres áll rendelkezésre 180, illetve 225 lóerővel.
Peugeot e-208 - A szlovákiai Nagyszombaton gyártják a Peugeot első saját elektromos kisautóját, amely padlólemezén 50 kWh-s akkumulátort hordoz. Ez táplálja a 136 lóerő és 260 newtonméter leadására képes villanymotort, ami 8,1 másodperc alatt gyorsítja fel álló helyzetből 100 kilométer/órára az e-208-ast. Az akkumulátor kapacitása WLTP mérés szerint 340 kilométer megtételére lesz elegendő. 100 kW-os ultragyors töltővel 30 perc alatt 80 százalékosra tölthető. Használati értékét nyolcéves, 160 ezer kilométeres akkumulátor-garancia javítja. A Peugeot egy sor szolgáltatást is kínál villanyautójához, a töltőpontokat figyelembe vevő útvonaltervezőtől a vezetési stílust optimalizáló oktatóprogramon át a speciális asszisztencia és szervizcsomagokig.
Év Magyar Autója 2020 - Nagy példányszámú online és print lapok elismert autós újságíróiból álló, független szakmai zsűri dönti el, melyik lesz 2020 “legmagyarabb”, illetve a magyar piacon a “legjobb” autója. Összetett szempontrendszer alapján választják ki az adott évben nevezettek (magyarországi gyárakban összeszerelt autók) közül a „legmagyarabb” autót. Ugyancsak meghirdették a Magyarország Autója díjat, amely az adott évben nevezettek (magyarországi importőrök által adott évben forgalmazott autók) közül lesz a zsűri döntése alapján a „legjobb” autó. Továbbá kihirdették az Év Zöldautója díjat, a zsűri választja ki az adott évben nevezettek (magyarországi importőrök által adott évben forgalmazott zöld autók) közül a „legzöldebb” autót. Az Év Magyar Autója díj negyedik kategóriájaként kiosztják az Év Beszállítója díjat, amely az adott évben nevezettek (magyarországi gyártóhellyel rendelkező autóalkatrészeket gyártó vállalatok) közül a “legmegbízhatóbb” beszállítót jelöli. Lesz közönségdíj is, ahol az összes jelölt modell közül médiapartnerek bevonásával a közönség szavaz a kedvenceire.
További részletek: www.evmagyarautoja.hu
Új Peugeot E-208
A fiatalság és az életöröm értékeit fokozatosan háttérbe szorító, egyre inkább uniformizálódó B szegmensben üde színfoltot és nagy vonzerőt képvisel az új PEUGEOT 208.
A rohamosan változó gépjármű-használati szokások és az energetikai átállás valós alternatívává válása miatt az új PEUGEOT 208 a karosszériaváltozattól függetlenül kezdettől háromféle – elektromos, benzines és dízel – meghajtást kínál. A PEUGEOT feljebb pozicionálási stratégiájába tökéletesen illeszkedő új generációs modellt letisztult design, fiatalos és energikus megjelenés jellemzi.
Az új PEUGEOT 208 innovatív szelleme az újszerű stílus mellett az új generációs PEUGEOT i-Cockpit©-ban is kifejezésre jut: a korszerű vezetőhely magasra helyezett 3D műszeregységgel és a felsőbb kategóriákra jellemző vezetéssegítő rendszerekkel van ellátva.
#FUTURISTIC & YOUNG
Változik a világ, és a jövőt illetően nagyon sok a kérdőjel. Az újabb és újabb kihívások más területekhez hasonlóan az autóiparban is adekvát válaszokat igényelnek. A PEUGEOT kétszáznyolc év tapasztalatával a háta mögött konkrét lépésekkel, nyugodtan készül az energetikai átállás korszakára, és izgalmas, ugyanakkor megnyugtató jövőképet kínál, melyet az: #UNBORINGTHEFUTURE jelmondatban foglal össze.
Fiatalosságával és spontaneitásával ebbe a jövőképbe illik az új PEUGEOT 208 is, mely a PEUGEOT-tól megszokott alapértékeket – az igényességet, a stílust és az érzelmet – helyezi a középpontba. Atlétikus megjelenése, vidám és eleven sportossága egy jövendő bajnok ígéretét hordozza. A letisztult, minőségi design – a PEUGEOT feljebb pozicionálási stratégiájával összhangban – felső kategóriás jelleget kölcsönöz az autónak.
Az új PEUGEOT 208 kiemelkedik a B szegmens gépjárművei közül, és maga is hozzáteszi a részét a PEUGEOT modellek sikerét biztosító olyan jellemzőkhöz, mint a magabiztos design, az innovatív megoldások és a csúcstechnológia.
A márka számára folytatódik az utóbbi évek sikertörténete. Az új PEUGEOT 208-cal ismét az egyszerűség és a vezetés öröme mellett tesszük le a voksunkat. Nincs más hátra, kényeztesse magát: válassza ki az Önnek tetsző kivitelt, a céljainak leginkább
megfelelő belső égésű vagy villanymotort, és élvezze, amit a 208 nyújtani tud! - Jean-Philippe IMPARATO, a PEUGEOT vezérigazgatója
POWER OF CHOICE
CMP/e-CMP: hatékony, moduláris platform
Az új PEUGEOT 208 a PSA legújabb generációs padlólemezére, a CMP (Common Modular Platform) platformra épült. A B és C szegmens modelljeinek fenntartott új padlólemez az EMP2 (Efficient Modular Plateform) platformmal útjára indított kínálatot egészíti ki.
Ahogyan a neve is jelzi, a CMP platform méreteire és a kapcsolódó erőforrásokra nézve moduláris kialakítású. A többféle energiaforrással való társíthatósága révén lehetővé teszi, hogy a jövendő ügyfelek választhassanak a hagyományos belső égésű (benzines/dízel) és az elektromos meghajtás közül.
A környezetkímélő tulajdonságok a fejlesztés teljes időtartama alatt kiemelt fontosságot élveztek. Az új platform használatával az alábbiaknak köszönhetően csökkent a PEUGEOT 208 CO2-kibocsátása:
- kisebb tömeg (30 kg-mal könnyebb, mint a PF1 platform),
- jobb aerodinamikai jellemzők (simább padlólemez, vezérelt légbeömlőnyílások),
- alacsonyabb gördülési ellenállás („A” kategóriás gumik, kisebb a mechanikai súrlódás a futóműveknél),
- a hajtásláncok optimalizálása (jobb égési hatásfok, downsizing, mechanikai súrlódások csökkentése, hosszabb áttételek és a Stop & Start rendszer általános alkalmazása).
A CMP platform a nagyobb kényelem és biztonság záloga is egyben:
- jobb a zaj- és a hőkomfort, és kevesebb rezgéssel kell számolni,
- a B szegmensben eddig ismeretlen, felsőbb kategóriákra jellemző vezetéssegítő rendszerek állnak rendelkezésre.
Új PEUGEOT e-208: e-motion
A bevezetés pillanatától elérhető új PEUGEOT e-208-at a 100%-ban elektromos motornak köszönhetően fürge viselkedés és felvillanyozó vezetési élmény jellemzi:
- 100 kW-os (136 LE) motor 260 Nm nyomatékkal (mely már 0 km/h-tól rendelkezésre áll): gyors reakciók,
- csendes működés rezgések nélkül,
- a központi képernyőn megjelenő high-tech animációk (a hajtáslánc működésének valós idejű kijelzése).
Az új PEUGEOT e-208 háromféle vezetési módot kínál:
1. eco: optimális hatótávolság,
2. normál: maximális kényelem a mindennapos használat során,
3. sport: a teljesítményt és az intenzív érzeteket előnyben részesítő üzemmód maximális teljesítménnyel és nyomatékkal (0–100 km/h 8,1 s alatt).
A sebességváltó karral kétféle fékezési mód közül lehet választani, melyek az akkumulátor regenerálásának más-más módját valósítják meg:
- mérsékelt erősségű: a belső égésű motorral szerelt gépjárművekhez hasonló élménnyel,
- fokozott: a gázpedállal kontrollált lassítás.
Az új PEUGEOT e-208 hőkomfortja az alábbiaknak köszönhetően a legjobb versenytársakéval vetekszik:
- a nagyfeszültségű akkumulátor táplálta nagy teljesítményű (5 kW) fűtőellenállás,
- hőszivattyú és az utastéri hőmérséklet automatikus szabályozása, ami a belső égésű motorral szerelt gépkocsikéval megegyező komfortszintet biztosít. A hatótávolság sem szenved csorbát, hála a hagyományos légkondicionáló, ill. fűtőrendszerekénél jobb energiahatékonyságnak,
- fűthető ülések (változattól függően),
- az érintőképernyőről vagy a MyPeugeot® mobil alkalmazáson keresztül távolról is programozható előfűtés. A nagyobb kényelem biztosításán kívül ez a funkció a hatótávolság optimalizálását (a kívánt hőmérséklet gyorsabb elérése indításkor) és az akkumulátor ideális működési hőmérsékletének gyorsabb elérését is lehetővé teszi.
A helykínálat és a csomagtartó térfogata ugyanakkora, mint a hagyományos motorral szerelt változaton. A 220 liter térfogatú akkumulátorok az új PEUGEOT 208 padlólemeze alatt kaptak helyet.
A PEUGEOT szaktudás kötelez: az új PEUGEOT e-208 felfüggesztésének kialakításakor speciális fejlesztésekre és műszaki megoldásokra került sor (pl. az optimális súlyeloszlás érdekében), melyek segítségével a belső égésű változatokéhoz hasonló dinamikus tulajdonságokat sikerült elérni.
Az új PEUGEOT e-208 egy nagy teljesítményű 50 kWh-s akkumulátorral rendelkezik, mely a WLTP (Worldwide harmonized Light vehicles Test Procedures) szabványnak megfelelően akár 340 km hatótávolságot biztosít. Ugyanez az érték a NEDC (New European Driving Cycle) ciklus szerint a 450 km-t is elérheti.
Az utastéri hűtőrendszerhez kapcsolódó folyadékkeringetéses hőszabályozás gyors feltöltést, optimális hatótávolságot és megnövekedett élettartamot biztosít. Az akkumulátorra 70% töltőkapacitás erejéig 8 év (vagy 160 000 km futásteljesítményig érvényes) garancia vonatkozik.
A feltöltési módok rugalmasak, és a mindennapi helyzetekhez igazodnak. Háromféle töltési mód létezik:
- hagyományos hálózati csatlakozóról vagy – a teljes feltöltést 16 óra alatt biztosító – Green Up™ Legrand® megerősített csatlakozóról (a gépkocsihoz kapott töltőkábellel),
- fali töltőegységről (Wall Box): a teljes töltés ideje háromfázisú kábellel (11 kW) 5h15, egyfázisú kábellel (7,4 kW) 8 óra,
- utcai töltőoszlopról: az akkumulátor hőszabályozásának köszönhetően lehetőség van 100 kW-os töltők használatára, és 30 perc alatt 80%-os töltöttségi szint érhető el.
Az új PEUGEOT e-208-ban az online navigációs rendszer képernyőjén vagy a MyPeugeot® mobil alkalmazáson keresztül időzített töltés beprogramozására is lehetőség van. A töltés elindítása és megállítása, valamint a töltési szint ellenőrzése bármikor kezdeményezhető.
Hogy segítse ügyfeleit az energetikai átállás folyamatában, az új PEUGEOT e-208 bevezetésével párhuzamosan a márka új szolgáltatásokat kínál, melyek a következő három alappilléren nyugszik:
Easy-Charge, avagy hogyan tegyük minél hozzáférhetőbbé a különböző töltési megoldásokat az ügyfelek számára:
- otthoni vagy irodai töltési lehetőségek töltőeszközök széles választékával (megerősített csatlakozó, Wallbox és Smart Wallbox fali töltőegység stb.), a szükséges villamos berendezések és a legjobb töltési megoldások felmérésével, valamint tényleges beszerelésével,
- nyilvános töltési megoldások a Free2Move szolgáltatások keretében, köztük egy Európa-szerte több mint 85 000 töltőoszlopot számláló hálózat használatát biztosító kártyával, mely lehetővé teszi a töltőállomások előzetes kiválasztását a távolság, a töltés sebessége és az ár alapján. Az online navigációs szolgáltatás pedig a kiválasztott állomáshoz irányítja a gépjárművet.
Easy-Mobility, avagy hogyan biztosítsuk minden körülmények között ügyfeleink mobilitását:
• Trip planner: a Free2Move szolgáltatások keretében biztosított útvonaltervező eszköz, mely hosszú utak megszervezésére is alkalmas: a legelőnyösebb útvonalat ajánlja fel a következő töltésig még megtehető távolság és az útközben fellelhető töltőoszlopok figyelembevételével. Az útvonalat az online navigációs rendszerbe továbbítja, így az a gépkocsiban is elérhető.
• Mobility Pass: a gépjármű bérleti díjába beépített átalánydíjas szolgáltatás, mely kibővített és garantált mobilitást biztosít: az ügyfélnek bármikor a rendelkezésére áll a szükségleteinek megfelelő bérautó.
• E-coaching: a MyPeugeot alkalmazásban található eszköz, mely az új e-208 vezetésére és az optimális hatótávolság biztosítására vonatkozó tanácsokkal szolgál.
Serenity, avagy hogyan segítsük ügyfeleinket gépjárművük megismerésében és adottságaik maximális kihasználásában:
- új szimulátorok és digitális útvonalak az elektromos autók minél jobb felfedezésére a PEUGEOT weboldalakon,
- megfelelő szolgáltatási szerződések és assistance szolgáltatás, melyek ugyanazon finanszírozási megoldás részeként felhőtlen gépkocsihasználatot tesznek lehetővé,
- az akkumulátorkapacitást igazoló okirat, mely az akkumulátor kapacitásának garantálásával megkönnyíti a gépjármű újraértékesítését.
Az új PEUGEOT e-208 egy teljesen újfajta mobilitást is biztosít: városon belül a korlátozott forgalmú speciális zöld zónákban is szabadon közlekedhetünk vele.
Új PEUGEOT 208: az €6.d normáknak is megfelel
Az új PEUGEOT 208 a legújabb generációs belső égésű motorok komplett választékát kínálja: a benzinmotorok az €6.d, a dízelmotorok pedig az €6.d-temp normáknak is eleget tesznek. A PureTech 100 és 130 motorhoz a B szegmensben egyedülálló módon nyolcfokozatú EAT8 automata váltó is kérhető.
3 hengeres benzinmotorok 1,2 l hengerűrtartalommal:
- PureTech 75 S&S BVM5
- PureTech 100 S&S BVM6 vagy EAT8
- PureTech 130 S&S EAT8
4 hengeres dízelmotor 1,5 l hengerűrtartalommal:
- BlueHDi 100 S&S BVM6
A forgalmazó országok közül azokban, ahol kevésbé szigorú környezetvédelmi előírások vannak érvényben, kézi (BVM6) és automata (EAT6) sebességváltóhoz társított erőforrások is rendelkezésre állnak.
IRRESISTIBLE
Új PEUGEOT 208: letisztult, vonzó design
Az új PEUGEOT 208 expresszív designjának és kiegyensúlyozott arányainak köszönhetően egyedi és exkluzív külsővel büszkélkedhet, melyről a krómkiegészítők sem hiányozhatnak. Mint ilyen, tökéletesen példázza a márka feljebb pozicionálási stratégiáját.
Az új PEUGEOT 208 hosszabb, szélesebb és egyszersmind alacsonyabb, mint az előző generáció tagjai. A feszes, letisztult vonalvezetés sportos jelleget kölcsönöz az elegáns sziluettnek, mely a széles sárvédőknek és a szoborszerű formáknak köszönhetően az érzékiséget sem nélkülözi. Az eredmény feszes és lágy vonalak finom egyensúlya.
Oldalnézetből azt látjuk, hogy hátrébb került a szélvédő, ami hosszabb, plasztikusabb motorháztetőt eredményezett. Dinamikus hatást kelt a hátsó háromszögablak, mely a hátsó kerékdobbal egy vonalban meredeken áll. A GT Line és a GT változaton a kerékdobok lakkfekete sárvédő-szélesítéssel vannak ellátva, amitől a sziluett finomabbnak, a kerekek átmérője pedig nagyobbnak tűnik. Az említett prémium verziókon a 17” keréktárcsákat csavarral rögzített, személyre szabható betétek díszítik. Az új keréktárcsa jobb aerodinamikai jellemzőket rugózatlan tömeget (gépjárművenként -3,6 kg) eredményezett.
Az első pillantásra felismerhető orr-rész az új PEUGEOT 508 jellegzetes fénysorát a Full LED-es fényszórókba beépített három „fénykarommal” (változattól függően) kombinálja. Az egy vonallal megrajzolt első lökhárítóba tökéletesen belesimul a hatalmas hűtőmaszk, melynek közepén a PEUGEOT oroszlán trónol. A 208 felirat a motorháztető elején kapott helyet.
A PEUGEOT 3008/5008/508 modellekhez hasonlóan az új PEUGEOT 208 hátsó részét egy vízszintes fekete sáv szeli ketté, melyet a három-három fénykarmot magukban foglaló – éjjel-nappal világító – fényszórók foglalnak keretbe. Az eredmény precíz vonalvezetés, feszes formák. A hátsó spoiler lakkfekete kivitelben is rendelhető, melyet a választott motortól függően krómozott kipufogóvégek tehetnek még hangsúlyosabbá.
A megszokott karosszériaszíneken és a Black Diamond tetőn kívül az új PEUGEOT 208 kínálatában – az autó dinamikus természetével összhangban – további tüzes és eleven árnyalatokat találunk:
- metálfényű Faro-sárga,
- háromrétegű Vertigo-kék,
- színes lakkal kezelt Elixir-vörös: a speciális eljárás mélyebb és árnyalatgazdagabb színt eredményez, ami kiemeli a formákat és csillogó hatást kelt.
Az új PEUGEOT e-208 is azonnal felismerhető külső jegyekkel rendelkezik:
- a karosszériával azonos színű hűtőmaszk,
- dikroikus oroszlánemblémák (attól függően, milyen szögből nézzük, más színűnek látszanak),
- hátsó „e-208” felirat és a hátsó sárvédőket díszítő „e” betűk.
Új PEUGEOT 208: high-tech, high-touch
A PEUGEOT FRACTAL tanulmányból merítő új PEUGEOT 208 a PEUGEOT i-Cockpit® vadonatúj generációjával jelentkezik. Az ikonikus vezetőhely mára a PEUGEOT-örökség szerves része lett, és világszerte több mint 5 millió vezetőt sikerült meghódítania. Az új 208-ba tervezett PEUGEOT i-Cockpit® a tökéletes ergonómia érdekében ugyanazt a hármas felosztást követi, mint a többi PEUGEOT modell esetében.
Szem: a vezető közvetlen látóterében kijelzett információk folyamatosan szem előtt vannak. Kiviteli szinttől függően a 3D PEUGEOT i-Cockpit® műszeregység két szinten jeleníti meg az adatokat. A magasra helyezett digitális kijelző előtt az információk holografikusan kerülnek kivetítésre. A dinamikus megjelenítésnek köszönhetően a fontosabb vagy sürgősebb figyelmeztetések közelebb ugranak a szemhez, így a reakcióidő akár fél másodperccel is gyorsabb lehet. Az érintőképernyő középen, a billenőkapcsolók fölött található, és kiviteli szinttől, valamint a választott opcióktól függően 5, 7 vagy 10 colos változatban áll rendelkezésre.
Kéz: a felhasznált anyagok kellemes tapintásúak, az illesztések tökéletesek, az érintőképernyő vezérlőgombjai és a hagyományos kezelőszervek egyaránt kézre esnek. Már Active kiviteli szinttől rendelkezésre áll a középen karbondíszítésű puha tapintású műszerfal. A kompakt kormány felsőbb kategóriás modelleket idéz. A Shift and Park by wire vezérlésű, ergonomikus EAT8 automata sebességváltó ösztönös vezetést biztosít. A kormánynál lévő kapcsolókarokkal kézi fokozatváltásra is lehetőség van, miközben az automata működés változatlanul biztosított.
Test: az utastér pilótafülkéhez hasonlóan veszi körbe az utasokat. Az első ülések rendkívül kényelmesek és kiválóan tartanak.
Az új PEUGEOT 208 tárolóhelyeinek méretére és kialakítására különös figyelmet szenteltek.
Az ajtózsebeken és a kesztyűtartón kívül a gépjármű tengelyében három parkolózóna áll rendelkezésre (változattól függően):
- az első ülések közötti könyöklő alatt elhelyezett nagy tároló,
- a váltókar előtt kialakított, könnyen elérhető rakodófelület,
- a középkonzolban található ötletes tároló, mely zárható, így az indukciós töltőn a kíváncsi tekintetektől védve töltheti okostelefonját. A fedél hátoldala úgy van kialakítva, hogy nyitott helyzetben is el lehessen benne helyezni egy okostelefont.
Új PEUGEOT 208: okosan felépített kínálat
Az új PEUGEOT 208-at a márka 5 kiviteli szinten kínálja: Access, Active, Allure, GT Line és GT.
A prémium GT Line és GT változat egyedi stílusjegyekkel rendelkezik:
- Full LED-es fényszórók három karmot formázó lámpával,
- kerékdobdíszítések és lakkfekete ablakszegélyek,
- 17” gyémántcsiszolt, díszbetéttel ellátott, alumínium keréktárcsák,
- a legapróbb részletekig kidolgozott utastér: fekete tetőkárpit, adamit színű díszvarrások, 8 színű hangulatvilágítás, dinamikus ülések, alumíniumpedál.
A csak a PEUGEOT e-208-ból rendelkezésre álló GT változat további megkülönböztető jegyei:
- exkluzív alcantara©/Gréval-szürke kárpit és 3D szövetkárpit kombinálása,
- különleges díszbetétekkel ellátott 17” keréktárcsák.
NEXT GENERATION TECHNOLOGY
Új PEUGEOT 208: biztonság felső fokon
Az új Drive Assist rendszer jóvoltából az új PEUGEOT 208 nagy lépést tett a félautonóm vezetés felé: legújabb generációs vezetéssegítő rendszereivel egyenesen a kategória élvonalába tartozik:
- adaptív tempomat Stop & Go funkcióval EAT8 automata sebességváltó esetén (vagy Automatic Cruise Control Stop & Go funkcióval) programozható követési távolsággal. Dugóban araszolva a gépkocsi kevesebb mint 3 másodpercig tartó megállást követően automatikusan újraindul. Ellenkező esetben a gázpedál lenyomásával vagy a kormánynál lévő kapcsoló végén található gomb megnyomásával indítható újra a funkció, mely már 0 km/h sebességtől működőképes. A kézi váltóhoz társított „30 km/h funkció” esetén, miután a gépjármű a fékezés hatására 30 km/h sebesség alá lassul, a tempomat átmenetileg kikapcsol, és a gépjármű teljes leállásáig a vezetőnek kell átvennie az irányítást a kuplung és a fék felett,
- sávban elfoglalt helyzetet tartó asszisztens (az ACC Stop & Go rendszerhez kapcsolódóan), ahol a kívánt pozíciót a vezető választja ki,
- Full Park Assist Flankguard funkcióval (EAT8 automata sebességváltó esetén). Parkoláskor vagy parkolóhelyről kihajtva a rendszer automatikusan átveszi a kormányzás, a gázadás és a fékezés feladatát,
- legújabb generációs automata vészfékező rendszer (5–140 km/h-ig éjjel-nappal észleli a gyalogosokat és a kerékpárosokat) és ütközésveszély-jelző,
- sávtartó asszisztens menetpálya-korrekcióval (65 km/h sebességtől),
- fáradtságérzékelő rendszer, mely a 65 km/h fölötti sebességgel megtett hosszabb utakon az apró kormánymozgásokból következtet a vezető éberségi állapotára,
- távolságifény-asszisztens,
- sebességkorlátozás-felismerő rendszer sebességajánlással,
- kibővített táblaolvasó rendszer (stoptáblák, behajtani tilos táblák),
- aktív holttérfigyelő rendszer menetpálya-korrekcióval (12 km/h sebességtől működőképes),
- elektromos rögzítőfék.
Új PEUGEOT 208: konnektivitás felső fokon
Mivel az okostelefonok mindennapjaink nélkülözhetetlen részeivé váltak, az új PEUGEOT 208 Mirror Screen funkciója a MirrorLink™, az Apple CarPlay™ és az Android Auto™ protokollal is kompatibilis. Az indukciós töltő kézenfekvő módon a középkonzolban található tárolóban került elhelyezésre, és az autóban négy USB-csatlakozó is rendelkezésre áll (köztük egy C típusú).
A TomTom® Traffic 3D online navigációs szolgáltatás valós idejű közlekedési információkkal szolgál, és a veszélyes területekre is felhívja a figyelmet.
A 2019 őszén forgalomba kerülő új PEUGEOT 208 először a genfi autószalonon mutatkozik be. A kiállítást követően egy külön erre szolgáló weboldalon keresztül azonnal megnyílik az online rendelés lehetősége (belső égésű és villanymotorral szerelt változatok esetében egyaránt). A majdani tulajdonosok online előlegfizetés ellenében az elsők között rendelhetik meg és vezethetik új PEUGEOT 208-ukat. A végleges konfiguráció kialakítására és a megrendelőlap aláírására az ügyfelek által kiválasztott kereskedésben kerül sor.
Autós szemmel is jövőbe nézhetünk városunkban
Az Innovációs és Technológiai Minisztérium támogatásával megvalósuló eMobility Show-n az érdeklődők megismerhetik az elektromos járművek használatnak jelenlegi és a jövőbeli közlekedésbeli és környezetvédelmi jelentőségét.
Dunaújváros a mintarégió
A rendezvény fontosságát jelzi, hogy a tervek szerint részt vesz rajta dr. Mosóczi László közlekedéspolitikáért felelős államtitkár, Weingartner Balázs, az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) fenntarthatóságért felelős államtitkára, dr. Dorkota Lajos, a Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal elnöke, Fejér megye és Dunaújváros díszpolgára, dr. Galambos Dénes, Dunaújváros és térségének ipar- és területfejlesztésért felelős miniszterelnöki biztosa, valamint Cserna Gábor, Dunaújváros MJV polgármestere is.
Máté Márton, a cégcsoport vezetője, az eMobility helyi programjainak támogatója
Fotó: Laczkó Izabella/Dunaújvárosi Hírlap
A Dunaújvárosi Egyetemen legutóbbi tudományos hetén tartott előadásában dr. Galambos Dénes kijelentette, a magyar gazdaság és a térség sikere a következő években azon múlik, sikerül-e a minél gyorsabb átállás az új korszakra, amelyet a digitalizáció, az önvezető járművek, az elektromobilitás és ehhez kapcsolódó ágazatok térnyerése fémjelez. Kiemelte, Dunaújváros elektromobilitási mintarégióként szerepel a kormányprogramban, és a projekt előkészítésére 1,3 milliárd forintot biztosítottak.
Cserna Gábor hozzátette, Dunaújváros modern ipari várossá tétele – mivel egy régi szocialista iparvárost kell modernizálni – a kormány számára becsületbeli ügy. Mint mondta, ennek szellemi bázisa – a régió tudásközpontjaként – az egyetem.
Az elektromobilitás helyi zászlóvivője
Az Autó Máté Kft. Dunaújvárosban 2008-tól nyitotta meg Márkakereskedését és Márkaszervizét. Ezúttal Máté Márton gépészmérnökkel, a cégcsoport vezetőjével, mint az EWAVE eMobility show és országos elektromosautós-találkozó itteni programjainak elkötelezett támogatójával beszélgettünk.
– A program szeptember utolsó hétvégéjén, a Városháza téren lesz szeptember 27-28-29-én, péntek délelőttől vasárnap délutánig. A célunk, hogy ebben a három napban a szakmán kívülieket és a fiatalokat ellássuk az erről a technológiáról szóló információkkal. Szeretnénk őket segíteni a ráhangolódásban erre az új dologra, és abban, hogy alaposabban megismerkedhessenek vele. Szívesen felvállaljuk, hogy ez egy pozitív tudatformálás.
– Minden generációt szívesen látunk a rendezvényen, hiszen a ránk váró változás mindnyájunkat érint. Jöjjenek el az óvodásoktól az egyetemistákig, az alkalmazottaktól a vezetőkig minél többen, hogy testközelből szerezzenek tapasztalatot az elektromobilitásról.
– Egy komoly kiállítást és egy show-t hozunk ide, amiben a segway, a roller, a gokart és természetesen az autók egyaránt láthatók és kipróbálhatók.
Máté Márton mutatja az e-a töltőállomásokat a térképen
Fotó: Zsedrovits Enikő/Dunaújvárosi Hírlap
A saját beruházás átadása
– A programsorozat nagyon komoly műszaki tartalommal bíró töltőberendezés (amelynek az egész környéken sincs párja) üzembe helyezésével, és a felhasználóknak való átadásával kezdődik a cég helyi szalonjában, szeptember 27-én, pénteken kilenc órakor. Az eseményekről a Petőfi Rádió reggel hattól délelőtt tízig élőben tudósít. A további programok a város főterén és az ott felállított színpadon zajlanak. Ezen a helyszínen az érdeklődők az elektromobilitásról, nem szakembereknek szóló előadásokat hallhatnak. Az új információkat összevethetik a valóságos járművekben szerzett tapasztalataikkal. Tesztjátékokkal várjuk a felnőtteket és a gyerekeket egyaránt.
Váltás a jövőnk érdekében
– Sajnos városunk levegője szennyezett. Ez kifejezetten indokolja, hogy e program keretében is hozzájáruljunk a szennyeződések csökkentéséhez. Nélkülözhetetlen a fejlesztés, az ilyen meghajtású autóbuszok, valamint a helyi szállítási feladatok ellátásához szükséges járművek üzembe helyezése. A tervek végrehajtásához a járműpark beszerzésére és az azt kiszolgáló infrastruktúra kiépítésére, és a szakemberek képzésére is szükség van. Az infrastruktúrában a töltőberendezések, a garázsok és a szerviz épületek megépítésére kell gondolni. Erre az előrelépésre mi már felkészültünk. A szalonunk melletti műszaki bázisunkat már ennek a technológiának a kiszolgálására is alkalmassá tettük.
Új töltőberendezést is üzembe helyeznek (illusztráció)
Fotó: KGY
A szakképzésről
– A kollégáink az ehhez a forradalmi technikai váltáshoz illeszkedő továbbképzéseken vesznek részt már a napjainkban is. Ennek a része a nálunk már működő, Genius Loci díjat elnyerő Ford karrierprogram, amelyben már a jövő kihívásaira készítjük fel a fiatalokat. A rangos elismerést a Magyar Tehetségsegítő Szervezetek Szövetsége, az üzleti vállalkozások a tehetségek támogatása érdekében tett erőfeszítéseit ismeri el.
Közösen a riválisokkal
– A konkurenseket is meghívtuk erre az eseményre, hogy ők is mutassák be az elektromos autós kínálatukat. Hogy miért? Egyrészt vannak a szakmának tisztességes szabályai, az életnek pedig meg van a realitása. Az ügyfélnek pedig meg van a szabadsága, hogy válasszon.
– Valószínűleg számos e témát érintő szakmai kérdés fogalmazódik meg bennük. Én biztosan ott leszek, hogy válaszoljak rájuk, és azzal segítsek nekik eligazodni ebben a világban. Annak fogunk örülni, ha minél többen be akarnak ülni a gépkocsikba, hogy ki is próbálják azokat. A puding próbája az evés.
Hol tartunk?
– Hogy hol képzeljük el az elektromos autók pozícióját a világban? Azt gondolom, hogy 2021-22-ben nagy és sikeres fordulat áll majd előttük. Már ott állnak a kapu előtt, és hamarosan begurulnak ezek az autók az udvarunkba!
Az EWAVE eMobility show
– Kellemes, látványos, játékos és szórakoztató programokkal járulunk hozzá az elektromobilitással kapcsolatos pozitív viszonyulás formálásához. Nagyon büszkék vagyunk arra, hogy a Modern Városok Program keretében Dunaújváros elektromobilitási mintarégióként szerepel. Ez a rendezvény a téma iránt érdeklődők mellett megszólítja az egész hazai elektromos autós közösséget. Találkozhatnak az új trendekkel, fejlesztésekkel, a töltő gyártókkal, az új modellekkel. A három nap alatt egy elektromos autó kiállítás, tesztvezetés, szakmai, intézményi és családi nap, várja az érdeklődőket, ahová a közönség számára ingyenes a belépés.
Az eMobility show mellett az Itthon vagy! és a Szent Mihály napi programsorozatot is élvezhetik a kilátogatók, ugyanazon a helyszínen szombaton és vasárnap!
forrás: https://www.duol.hu/kozelet/helyi-kozelet/autos-szemmel-is-jovobe-nezhetunk-varosunkban-3015465/
PEUGEOT 508 HYBRID ÉS 508 SW HYBRID
PEUGEOT 508 HYBRID ÉS 508 SW HYBRID
A HATÉKONYSÁGBAN VERHETETLEN PLUG-IN HIBRID:
29 g/km C02-KIBOCSÁTÁS ÉS TISZTÁN ELEKTROMOS ÜZEMMÓDBAN 54 km HATÓTÁV
A PEUGEOT arra törekszik, hogy minden újonnan bevezetett modelljéből villanymotorral ellátott változat is forgalomba kerüljön. Az ennek jegyében piacra dobott új PEUGEOT 508 HYBRID és 508 SW HYBRID lenyűgöző eredménnyel zárta az új WLTP protokoll szerinti típusjóváhagyási teszteket:
- 508 HYBRID: 29 g(1) C0₂/km (1,3 l/100 km) és tisztán elektromos üzemmódban 54 km(2) hatótáv
- 508 SW HYBRID: 30 g(3) C0₂/km (1,3 l/100 km) és tisztán elektromos üzemmódban 52 km(4) hatótáv
Ezzel a 225 lóerős (165 kW teljesítményű), a hibridek között szuperalacsony C0₂-kibocsátással rendelkező, dinamikus és hatékony új plug-in hibrid hajtáslánccal a zökkenőmentes energetikai átállásra törekvő PEUGEOT még nagyobb offenzívába kezd az elektromos piacon.
Az új ajánlattal sikerült elérnie, hogy a hagyományos és a plug-in hibrid változatok teljes tulajdonlási és üzemeltetési költsége (TCO) megegyezzen egymással.
Az új PEUGEOT 508 HYBRID és 508 SW HYBRID Franciaországban már most rendelhető, és jövő év elejéig többi forgalmazó országban is elérhető lesz. Az új innovatív hajtásláncok várhatóan tovább erősítik majd az új PEUGEOT 508 pozícióját, mely Franciaországban a szegmensen belül az év eleje óta vezeti az eladásokat.
Új élményeket tartogató vezetés
A PEUGEOT modellektől már megszoktuk, hogy egyedülálló vezetési élményt nyújtanak, így nem meglepetés, hogy a márka új PLUG-IN HIBRID hajtáslánca is újfajta élvezetet tartogatnak számunkra. Olyan autós élményt, mely számtalan új impulzussal szolgál, mint például az új hajtásmódoknak köszönhető robbanékonyság.
Mindegyik vezetési mód egyedi és csak rá jellemző élményben részesít:
- csendes és tisztán elektromos ZÉRO KIBOCSÁTÁS üzemmód,
- az összes rendelkezésre álló energia mozgósításával lenyűgöző teljesítményre képes SPORT üzemmód,
- sokoldalú használatot biztosító HYBRID üzemmód,
- a HYBRID üzemmódot az elektronikusan vezérelt felfüggesztés kényelmével társító KOMFORT üzemmód.
PEUGEOT 508 HYBRID és 508 SW HYBRID: hatékonyságban verhetetlenek
Az új PEUGEOT 508 HYBRID és 508 SW HYBRID modelleknél a 180 lóerős / 132 kW-os PureTech motor egy 110 lóerős / 80 kW-os villanymotorral egészül ki, amitől a meghajtott jármű maximális összteljesítménye 225 lóerőre (165 kW) nő.
Az új PEUGEOT 508 és 508 SW modelleken alkalmazott hibrid hajtáslánc fejlesztői még intenzívebb érzetekre törekedtek. A rendkívül hatékony, mindössze 29 g/km WLTP szerinti CO2-kibocsátással büszkélkedő meghajtás üzemeltetési költségei is csökkentek.
A PEUGEOT 508 HYBRID és 508 SW HYBRID változatok tulajdonlási és üzemeltetési költsége megegyezik a BlueHDi 130 EAT8 motorral szerelt változatéval (az adózást is figyelembe véve, ami országonként eltérő lehet). Vállalatok esetében ennek megállapításakor 30 000 km/év futásteljesítménnyel és 65%-ban hibrid, 35%-ban elektromos hajtással számoltunk. Magánszemélyek esetén 15 000 km/év futásteljesítményt és fele-fele arányú hibrid, illetve villamos használatot feltételeztünk.
A 11,8 kW/h kapacitású akkumulátor tisztán elektromos üzemmódban a limuzin esetében 54 km-es(1), az SW változat esetében 52 km-es(4) WLTP szerinti hatótávval rendelkezik. Feltöltése Wallbox (6,6 kW-os, 32 amperes opciós töltő) használata esetén kevesebb mint 1 óra 45 percet vesz igénybe.
A hajtáslánc és az akkumulátorok elhelyezésekor az EMP2 (Efficient Modular Platform) platformnak köszönhetően semmiféle kompromisszumra nem volt szükség: a helykínálat változatlan, és a csomagtartó mérete is megegyezik a belső égésű motorral szerelt változatokéval (487 l a PEUGEOT 508-on és 530 l a PEUGEOT 508 SW esetében).
Az új plug-in hibrid modell háromféle felszereltséggel elérhető:
- Allure (és Allure Business): eleve gazdagon felszerelt induló változat,
- GT Line: dinamikus megjelenés, egyedi külső-belső elemekkel és gazdag felszereltséggel
- GT: exkluzív megjelenésű prémiumváltozat, mely szériában különleges Gréval-szürke Alcantara® üléskárpittal van felszerelve.
A PEUGEOT 3008 HYBRID és 3008 HYBRID4 modellek mellett a plug-in hibrid kínálatot gazdagító PEUGEOT 508 HYBRID és 508 SW HYBRID konkrét bizonyítékai annak az eszménynek, amelyet a PEUGEOT a korlátokat nem ismerő, izgalmas és hatékony közlekedésről vall.
1) 34 g (opciós felszerelésektől függően)
2) 48 km (opciós felszerelésektől függően)
3) 36 g (opciós felszerelésektől függően)
4) 47 km (opciós felszerelésektől függően)
PEUGEOT 3008 GT HYBRID4
A PEUGEOT 3008 GT Hybrid4 SUV-nak az új WLTP szabvány szerint megállapított C0₂-kibocsátása 29 g/km(1), teljesen elektromos üzemmódban mért hatótávolsága pedig 59 km(2).
Ez a hibridek között szuperalacsony C0₂-kibocsátással rendelkező, 300 lóerős (220 kW teljesítményű) összkerék-meghajtású SUV arról tanúskodik, hogy a PEUGEOT számára az energetikai átállás mellett az intenzív vezetési élmény is fontos.
A Franciaországban már rendelhető 3008 GT HYBRID4 Európa többi részén 2019 októberétől lesz elérhető.
PEUGEOT 3008 GT HYBRID4: Mindig, mindenhol
A 2016-os bevezetése óta több mint 700 000 példányban eladott (és sok országban kategóriaelső) PEUGEOT 3008 SUV sikertörténetében új dimenzió nyílik a HYBRID4 változattal, mely a sorozatban gyártott PEUGEOT-k közül a valaha volt legnagyobb teljesítménnyel büszkélkedhet. A felsőkategóriás modell négykerék-meghajtással bír, és 300 lóerő teljesítmény (220 kW) leadására képes.
Ezt az eredményt egy 200 lóerős (147 kW) PureTech benzinmotor és két villanymotor társításával sikerült elérni: ebből az első az e-EAT8 sebességváltóhoz kapcsolódik és 110 lóerő (81 kW) leadására képes, a másik a hátsó futóművön helyezkedik el és 112 lóerős (83 kW).
Az autó – ha csak a vezető tartózkodik benne – álló helyzetből 100 km/h sebességre 5,9 másodperc alatt gyorsul. Az akkumulátor kapacitása 13,2 kWh, a teljesen elektromos üzemmódhoz kapcsolódó hatótáv pedig 59 km(2) (a WLTP protokoll szerint mérve).
Az akkumulátor könnyen és gyorsan tölthető: a maximális töltésszint gyorstöltés és Wallbox(3) használata esetén mindössze 1 óra 45 percet vesz igénybe.
A 4WD üzemmód nehéz terepen jobb meghajtást biztosít. A tapadás is kifogástalan: nedves, sáros, havas vagy kanyargós úton is egyformán oszlik el a teljesítmény a négy keréken.
A PEUGEOT 3008 HYBRID4 így a nagy teljesítmény és a négykerék-meghajtás mellett a piac egyik legjobb emissziós értékével rendelkezik: C0₂-kibocsátása 29 g/km(1) (a WLTP protokoll szerint mérve).
A hatékony EMP2 (Efficient Modular Platform) padlólemez és az új többlengőkaros hátsó futómű kombinálásával kiváló komfortszintet és rendkívüli úttartást sikerült elérni. A hátsó futómű beépítése nincs hatással a helykínálatra, és a csomagtérszőnyeg fölötti csomagtartó-kapacitás is változatlan.
A HYBRID4 motor csak GT változat esetén áll rendelkezésre, melyben az exkluzív Gréval-szürke Alcantara® kárpit valódi antikolt tölgyből készült „Grey Oak” dekorelemekkel társul. A képet az új PEUGEOT 508-tól átvett vezetéssegítő rendszerek teszik teljessé: ilyen a Stop & Go funkcióval ellátott adaptív tempomat és a sávtartó rendszer.
Néhány hónappal a HYBRID4 változat bevezetése után a modellválaszték egy 225 lóerős (165 kW) elsőkerék-meghajtású HYBRID változattal is kiegészül majd. A 2020 tavaszán forgalomba kerülő modellben a 180 lóerős (132 kW) PureTech benzinmotorhoz egy 110 lóerős (80 kW) villanymotor társul, mely a gépjármű elején az e-EAT8 sebességváltóhoz kapcsolódik majd.
(1) Max. 32 g (opciós felszerelésektől függően)
(2) 56 km (opciós felszerelésektől függően)
(3) Speciális 32 amperes aljzat 7,4 kWh-s egyfázisú töltővel (opciós felszerelés)