2019. aug 09.

M91 Mobilitás Kft.

írta: Autó Máté Kft.
M91 Mobilitás Kft.

face_1.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Máté természetesen -  Elektromos gépjármű villámtöltő - Balatonbogláron a Peugeot Máté márkakereskedésnél.

 

Újabb lépést tett az elektromobilizáció útján Balatonboglár. Itt, az Autó Máté, a lassan három évtizedes családi vállalkozás telephelyén adták át tegnap az országban a 18. gyorstöltőt, amely alkalmas arra, az elektromos autók akkumulátorait mintegy 30 perc alatt feltöltse.

Az egész Balaton-parton egyelőre ez az első ilyen szerkezet, amelyet napokon belül követ majd egy újabb Siófokon szintén az Autó Máténál. S a harmadik pedig a cég dunaújvárosi telephelyén szolgálja majd az autósokat.
688102335722515966413516139995030573547520n-768x576.jpg

– Egy város jövőjét annak innovációképessége határozza meg – mondta az átadáson Mészáros Miklós polgármester, akit az önkormányzat képviselői is elkísértek a rendezvényre. Hozzátette: az innovációt pedig leginkább a vállalkozások hordozzák, ezért kiemelten fontos, hogy a helyi politikusok vegyék észre, ösztönözzék és segítség a város „innovátorait”. Bogláron így tettek, és így tesznek a jövőben is.


679134473703962802908805875226016355450880n-768x576.jpg

– A villámtöltő rendkívül jó helyen van – tette hozzá Máté Márton ügyvezető. – Az M7-es autópálya lehajtójától alig egy kilométer, a közelében helyezkedik el, s nemcsak a helyiek és a környékbeliek, hanem az átutazók számára is. Ifjabb Máté Márton azt is megosztotta a résztvevőkkel, hogy bár a napi autózási átlag Magyarországon 25-40 kilométer, az elektromos autók már 350-400 kilométer tudnak megtenni egy „tankolással”. Boglárról tehát biztonságosan elérhető Budapest, Zalaegerszeg, Székesfehérvár, Veszprém, Kaposvár, Kecskemét és Pécs is.


682673944376314238076981902371457850146816n-768x576.jpg

Máté Gergely pedig arra hívta fel a figyelmet: 2020-tól egy teljesen új világ kezdődik az autózásban a klímavédelem miatt is. Arról nem is beszélve, hogy mostanság 5-8 év alatt annyi változás történik, mint korábban 80 év alatt. 

Elektromos autó villám töltő műszaki paraméterek

 A mai napon forgalomban lévő elektromos gépjárművek bármelyike tölthető a villámtöltő állomásról.

  • 80%-ra töltés kevesebb, mint 30 perc alatt
  • CCS DC / CHAdeMO / AC Type2 töltőcsatlakozásokkal rendelkezik
  • Egyidejű DC és AC töltés két jármű részére
  • AC/DC konverter
  • Valós fogyasztásmérés
  • DC kimeneti teljesítmény 50kW-ig
  • AC kimeneti teljesítmény 22kVA-ig

írta: Lengyel János

forrás:

https://www.sonline.hu/kozelet/helyi-kozelet/boglar-ujabb-szintet-lepett-1752031/

 

 

 

Év Magyar Autója - Két kategóriában nevezett a Peugeot

 

-mg-1400-hdr-pano_559479_19_1.jpg

peugeote208_573680_19.jpg

A P Automobil Import Kft., a Peugeot márka hazai forgalmazója az 508 SW kombit nevezte a Magyarország Autója 2020 díjra, az elektromos e-208 modellt pedig az Év Zöldautója 2020 díjra jelölte.

Peugeot 508 SW - A Peugeot 508 SW kombi legalább olyan vonzó külsőt kapott, mint a limuzin, technikája is abból lehet ismerős. Megtartotta az elegáns négyajtós keret nélküli oldalablakait és a karomszerű nappali menetfényeket, a fekete betéttel összekötött hátsó lámpák látványa önmagáért beszél. Az 508 SW a limuzinnál három centivel hosszabb (4,78 méter), elődjénél öt centivel rövidebb, csomagtartója 530 liter, amely a hátsó üléseket ledöntve 1780 literesre bővíthető, az ötödik ajtó elektromos mozgatású. A különleges formavilágú vezetőhely sportos és prémium egyben, a vezetőtámogató rendszerek között megjelenik az éjjellátó, a táv- és sávtartós sebességtartó, a kényelmet masszírozó ülések és önálló parkolás fokozzák.  Az alapmotor 1,5 literes, 130 lóerős dízel, a kétliteres 160 és 180 lóerővel választható. Benzinmotorból 1,6 literes turbós négyhengeres áll rendelkezésre 180, illetve 225 lóerővel.

Peugeot e-208  - A szlovákiai Nagyszombaton gyártják a Peugeot első saját elektromos kisautóját, amely padlólemezén 50 kWh-s akkumulátort hordoz. Ez táplálja a 136 lóerő és 260 newtonméter leadására képes villanymotort, ami 8,1 másodperc alatt gyorsítja fel álló helyzetből 100 kilométer/órára az e-208-ast. Az akkumulátor kapacitása WLTP mérés szerint 340 kilométer megtételére lesz elegendő. 100 kW-os ultragyors töltővel 30 perc alatt 80 százalékosra tölthető. Használati értékét nyolcéves, 160 ezer kilométeres akkumulátor-garancia javítja. A Peugeot egy sor szolgáltatást is kínál villanyautójához, a töltőpontokat figyelembe vevő útvonaltervezőtől a vezetési stílust optimalizáló oktatóprogramon át a speciális asszisztencia és szervizcsomagokig.

Év Magyar Autója 2020 - Nagy példányszámú online és print lapok elismert autós újságíróiból álló, független szakmai zsűri dönti el, melyik lesz 2020 “legmagyarabb”, illetve a magyar piacon a “legjobb” autója. Összetett szempontrendszer alapján választják ki az adott évben nevezettek (magyarországi gyárakban összeszerelt autók) közül a „legmagyarabb” autót. Ugyancsak meghirdették a Magyarország Autója díjat, amely az adott évben nevezettek (magyarországi importőrök által adott évben forgalmazott autók) közül lesz a zsűri döntése alapján a „legjobb” autó. Továbbá kihirdették az Év Zöldautója díjat, a zsűri választja ki az adott évben nevezettek (magyarországi importőrök által adott évben forgalmazott zöld autók) közül a „legzöldebb” autót. Az Év Magyar Autója díj negyedik kategóriájaként kiosztják az Év Beszállítója díjat, amely az adott évben nevezettek (magyarországi gyártóhellyel rendelkező autóalkatrészeket gyártó vállalatok) közül a “legmegbízhatóbb” beszállítót jelöli. Lesz közönségdíj is, ahol az összes jelölt modell közül médiapartnerek bevonásával a közönség szavaz a kedvenceire.

További részletek: www.evmagyarautoja.hu

 

Új Peugeot E-208

 

A fiatalság és az életöröm értékeit fokozatosan háttérbe szorító, egyre inkább uniformizálódó B szegmensben üde színfoltot és nagy vonzerőt képvisel az új PEUGEOT 208.  

A rohamosan változó gépjármű-használati szokások és az energetikai átállás valós alternatívává válása miatt az új PEUGEOT 208 a karosszériaváltozattól függetlenül kezdettől háromféle – elektromos, benzines és dízel – meghajtást kínál. A PEUGEOT feljebb pozicionálási stratégiájába tökéletesen illeszkedő új generációs modellt letisztult design, fiatalos és energikus megjelenés jellemzi. 

Az új PEUGEOT 208 innovatív szelleme az újszerű stílus mellett az új generációs PEUGEOT i-Cockpit©-ban is kifejezésre jut: a korszerű vezetőhely magasra helyezett 3D műszeregységgel és a felsőbb kategóriákra jellemző vezetéssegítő rendszerekkel van ellátva.

#FUTURISTIC & YOUNG

Változik a világ, és a jövőt illetően nagyon sok a kérdőjel. Az újabb és újabb kihívások más területekhez hasonlóan az autóiparban is adekvát válaszokat igényelnek. A PEUGEOT kétszáznyolc év tapasztalatával a háta mögött konkrét lépésekkel, nyugodtan készül az energetikai átállás korszakára, és izgalmas, ugyanakkor megnyugtató jövőképet kínál, melyet az: #UNBORINGTHEFUTURE jelmondatban foglal össze.

Fiatalosságával és spontaneitásával ebbe a jövőképbe illik az új PEUGEOT 208 is, mely a PEUGEOT-tól megszokott alapértékeket – az igényességet, a stílust és az érzelmet – helyezi a középpontba. Atlétikus megjelenése, vidám és eleven sportossága egy jövendő bajnok ígéretét hordozza. A letisztult, minőségi design – a PEUGEOT feljebb pozicionálási stratégiájával összhangban – felső kategóriás jelleget kölcsönöz az autónak.

Az új PEUGEOT 208 kiemelkedik a B szegmens gépjárművei közül, és maga is hozzáteszi a részét a PEUGEOT modellek sikerét biztosító olyan jellemzőkhöz, mint a magabiztos design, az innovatív megoldások és a csúcstechnológia.

A márka számára folytatódik az utóbbi évek sikertörténete. Az új PEUGEOT 208-cal ismét az egyszerűség és a vezetés öröme mellett tesszük le a voksunkat. Nincs más hátra, kényeztesse magát: válassza ki az Önnek tetsző kivitelt, a céljainak leginkább
megfelelő belső égésű vagy villanymotort, és élvezze, amit a 208 nyújtani tud! - Jean-Philippe IMPARATO, a PEUGEOT vezérigazgatója

Uj_Peugeot_208_1
Uj_Peugeot_208_7
Uj_Peugeot_208_6

POWER OF CHOICE
CMP/e-CMP: hatékony, moduláris platform 

Az új PEUGEOT 208 a PSA legújabb generációs padlólemezére, a CMP (Common Modular Platform) platformra épült. A B és C szegmens modelljeinek fenntartott új padlólemez az EMP2 (Efficient Modular Plateform) platformmal útjára indított kínálatot egészíti ki.

Ahogyan a neve is jelzi, a CMP platform méreteire és a kapcsolódó erőforrásokra nézve moduláris kialakítású. A többféle energiaforrással való társíthatósága révén lehetővé teszi, hogy a jövendő ügyfelek választhassanak a hagyományos belső égésű (benzines/dízel) és az elektromos meghajtás közül.
A környezetkímélő tulajdonságok a fejlesztés teljes időtartama alatt kiemelt fontosságot élveztek. Az új platform  használatával az alábbiaknak köszönhetően csökkent a PEUGEOT 208 CO2-kibocsátása:

  • kisebb tömeg (30 kg-mal könnyebb, mint a PF1 platform),
  • jobb aerodinamikai jellemzők (simább padlólemez, vezérelt légbeömlőnyílások),
  • alacsonyabb gördülési ellenállás („A” kategóriás gumik, kisebb a mechanikai súrlódás a futóműveknél),
  • a hajtásláncok optimalizálása (jobb égési hatásfok, downsizing, mechanikai súrlódások csökkentése, hosszabb áttételek és a Stop & Start rendszer általános alkalmazása).

A CMP platform a nagyobb kényelem és biztonság záloga is egyben:

  • jobb a zaj- és a hőkomfort, és kevesebb rezgéssel kell számolni,
  • a B szegmensben eddig ismeretlen, felsőbb kategóriákra jellemző vezetéssegítő rendszerek állnak rendelkezésre.

Új PEUGEOT e-208: e-motion
A bevezetés pillanatától elérhető új PEUGEOT e-208-at a 100%-ban elektromos motornak köszönhetően fürge  viselkedés és felvillanyozó vezetési élmény jellemzi:

  • 100 kW-os (136 LE) motor 260 Nm nyomatékkal (mely már 0 km/h-tól rendelkezésre áll): gyors reakciók,
  • csendes működés rezgések nélkül,
  • a központi képernyőn megjelenő high-tech animációk (a hajtáslánc működésének valós idejű kijelzése).

Az új PEUGEOT e-208 háromféle vezetési módot kínál:


1. eco: optimális hatótávolság,
2. normál: maximális kényelem a mindennapos használat során,
3. sport: a teljesítményt és az intenzív érzeteket előnyben részesítő üzemmód maximális teljesítménnyel és  nyomatékkal (0–100 km/h 8,1 s alatt).

A sebességváltó karral kétféle fékezési mód közül lehet választani, melyek az akkumulátor regenerálásának más-más módját valósítják meg:

  • mérsékelt erősségű: a belső égésű motorral szerelt gépjárművekhez hasonló élménnyel,
  • fokozott: a gázpedállal kontrollált lassítás.
Uj_Peugeot_208_9
Uj_Peugeot_208_10
Uj_Peugeot_208_3

Az új PEUGEOT e-208 hőkomfortja az alábbiaknak köszönhetően a legjobb versenytársakéval vetekszik:

  •  a nagyfeszültségű akkumulátor táplálta nagy teljesítményű (5 kW) fűtőellenállás,
  • hőszivattyú és az utastéri hőmérséklet automatikus szabályozása, ami a belső égésű motorral szerelt gépkocsikéval megegyező komfortszintet biztosít. A hatótávolság sem szenved csorbát, hála a hagyományos légkondicionáló, ill. fűtőrendszerekénél jobb energiahatékonyságnak,
  • fűthető ülések (változattól függően),
  • az érintőképernyőről vagy a MyPeugeot® mobil alkalmazáson keresztül távolról is programozható előfűtés. A nagyobb kényelem biztosításán kívül ez a funkció a hatótávolság optimalizálását (a kívánt hőmérséklet gyorsabb elérése indításkor) és az akkumulátor ideális működési hőmérsékletének gyorsabb elérését is lehetővé teszi.

A helykínálat és a csomagtartó térfogata ugyanakkora, mint a hagyományos motorral szerelt változaton. A 220 liter térfogatú akkumulátorok az új PEUGEOT 208 padlólemeze alatt kaptak helyet.

A PEUGEOT szaktudás kötelez: az új PEUGEOT e-208 felfüggesztésének kialakításakor speciális fejlesztésekre és műszaki megoldásokra került sor (pl. az optimális súlyeloszlás érdekében), melyek segítségével a belső égésű változatokéhoz hasonló dinamikus tulajdonságokat sikerült elérni.

Az új PEUGEOT e-208 egy nagy teljesítményű 50 kWh-s akkumulátorral rendelkezik, mely a WLTP (Worldwide harmonized Light vehicles Test Procedures) szabványnak megfelelően akár 340 km hatótávolságot biztosít. Ugyanez az érték a NEDC (New European Driving Cycle) ciklus szerint a 450 km-t is elérheti.
Az utastéri hűtőrendszerhez kapcsolódó folyadékkeringetéses hőszabályozás gyors feltöltést, optimális hatótávolságot és megnövekedett élettartamot biztosít. Az akkumulátorra 70% töltőkapacitás erejéig 8 év (vagy 160 000 km futásteljesítményig érvényes) garancia vonatkozik.


A feltöltési módok rugalmasak, és a mindennapi helyzetekhez igazodnak. Háromféle töltési mód létezik:

  • hagyományos hálózati csatlakozóról vagy – a teljes feltöltést 16 óra alatt biztosító – Green Up™ Legrand® megerősített csatlakozóról (a gépkocsihoz kapott töltőkábellel),
  •  fali töltőegységről (Wall Box): a teljes töltés ideje háromfázisú kábellel (11 kW) 5h15, egyfázisú kábellel (7,4 kW) 8 óra,
  • utcai töltőoszlopról: az akkumulátor hőszabályozásának köszönhetően lehetőség van 100 kW-os töltők használatára, és 30 perc alatt 80%-os töltöttségi szint érhető el.

Az új PEUGEOT e-208-ban az online navigációs rendszer képernyőjén vagy a MyPeugeot® mobil alkalmazáson keresztül időzített töltés beprogramozására is lehetőség van. A töltés elindítása és megállítása, valamint a töltési szint ellenőrzése bármikor kezdeményezhető.

Hogy segítse ügyfeleit az energetikai átállás folyamatában, az új PEUGEOT e-208 bevezetésével párhuzamosan a márka új szolgáltatásokat kínál, melyek a következő három alappilléren nyugszik:
Easy-Charge, avagy hogyan tegyük minél hozzáférhetőbbé a különböző töltési megoldásokat az ügyfelek számára:

  • otthoni vagy irodai töltési lehetőségek töltőeszközök széles választékával (megerősített csatlakozó, Wallbox és Smart Wallbox fali töltőegység stb.), a szükséges villamos berendezések és a legjobb töltési megoldások felmérésével, valamint tényleges beszerelésével,
  • nyilvános töltési megoldások a Free2Move szolgáltatások keretében, köztük egy Európa-szerte több mint 85 000 töltőoszlopot számláló hálózat használatát biztosító kártyával, mely lehetővé teszi a töltőállomások előzetes kiválasztását a távolság, a töltés sebessége és az ár alapján. Az online navigációs szolgáltatás pedig a kiválasztott állomáshoz irányítja a gépjárművet.

Easy-Mobility, avagy hogyan biztosítsuk minden körülmények között ügyfeleink mobilitását:
• Trip planner: a Free2Move szolgáltatások keretében biztosított útvonaltervező eszköz, mely hosszú utak megszervezésére is alkalmas: a legelőnyösebb útvonalat ajánlja fel a következő töltésig még megtehető távolság és az útközben fellelhető töltőoszlopok figyelembevételével. Az útvonalat az online navigációs rendszerbe továbbítja, így az a gépkocsiban is elérhető.
• Mobility Pass: a gépjármű bérleti díjába beépített átalánydíjas szolgáltatás, mely kibővített és garantált mobilitást biztosít: az ügyfélnek bármikor a rendelkezésére áll a szükségleteinek megfelelő bérautó.
• E-coaching: a MyPeugeot alkalmazásban található eszköz, mely az új e-208 vezetésére és az optimális hatótávolság biztosítására vonatkozó tanácsokkal szolgál.


Serenity, avagy hogyan segítsük ügyfeleinket gépjárművük megismerésében és adottságaik maximális kihasználásában:

  •  új szimulátorok és digitális útvonalak az elektromos autók minél jobb felfedezésére a PEUGEOT weboldalakon,
  • megfelelő szolgáltatási szerződések és assistance szolgáltatás, melyek ugyanazon finanszírozási megoldás részeként felhőtlen gépkocsihasználatot tesznek lehetővé,
  • az akkumulátorkapacitást igazoló okirat, mely az akkumulátor kapacitásának garantálásával megkönnyíti a gépjármű újraértékesítését.


Az új PEUGEOT e-208 egy teljesen újfajta mobilitást is biztosít: városon belül a korlátozott forgalmú speciális zöld zónákban is szabadon közlekedhetünk vele.

Új PEUGEOT 208: az €6.d normáknak is megfelel
Az új PEUGEOT 208 a legújabb generációs belső égésű motorok komplett választékát kínálja: a benzinmotorok az €6.d, a dízelmotorok pedig az €6.d-temp normáknak is eleget tesznek. A PureTech 100 és 130 motorhoz a B szegmensben egyedülálló módon nyolcfokozatú EAT8 automata váltó is kérhető.
3 hengeres benzinmotorok 1,2 l hengerűrtartalommal:

  • PureTech 75 S&S BVM5
  • PureTech 100 S&S BVM6 vagy EAT8
  • PureTech 130 S&S EAT8

4 hengeres dízelmotor 1,5 l hengerűrtartalommal:

  •  BlueHDi 100 S&S BVM6

A forgalmazó országok közül azokban, ahol kevésbé szigorú környezetvédelmi előírások vannak érvényben, kézi (BVM6) és automata (EAT6) sebességváltóhoz társított erőforrások is rendelkezésre állnak.

Uj_Peugeot_208_12
Uj_Peugeot_208_4
Uj_Peugeot_208_11

IRRESISTIBLE
Új PEUGEOT 208: letisztult, vonzó design
Az új PEUGEOT 208 expresszív designjának és kiegyensúlyozott arányainak köszönhetően egyedi és exkluzív külsővel büszkélkedhet, melyről a krómkiegészítők sem hiányozhatnak. Mint ilyen, tökéletesen példázza a márka feljebb pozicionálási stratégiáját.
Az új PEUGEOT 208 hosszabb, szélesebb és egyszersmind alacsonyabb, mint az előző generáció tagjai. A feszes, letisztult vonalvezetés sportos jelleget kölcsönöz az elegáns sziluettnek, mely a széles sárvédőknek és a szoborszerű formáknak köszönhetően az érzékiséget sem nélkülözi. Az eredmény feszes és lágy vonalak finom egyensúlya.

Oldalnézetből azt látjuk, hogy hátrébb került a szélvédő, ami hosszabb, plasztikusabb motorháztetőt eredményezett. Dinamikus hatást kelt a hátsó háromszögablak, mely a hátsó kerékdobbal egy vonalban meredeken áll. A GT Line és a GT változaton a kerékdobok lakkfekete sárvédő-szélesítéssel vannak ellátva, amitől a sziluett finomabbnak, a kerekek átmérője pedig nagyobbnak tűnik. Az említett prémium verziókon a 17” keréktárcsákat csavarral rögzített, személyre szabható betétek díszítik. Az új keréktárcsa jobb aerodinamikai jellemzőket rugózatlan tömeget (gépjárművenként -3,6 kg) eredményezett.

Az első pillantásra felismerhető orr-rész az új PEUGEOT 508 jellegzetes fénysorát a Full LED-es fényszórókba beépített három „fénykarommal” (változattól függően) kombinálja. Az egy vonallal megrajzolt első lökhárítóba tökéletesen belesimul a hatalmas hűtőmaszk, melynek közepén a PEUGEOT oroszlán trónol. A 208 felirat a motorháztető elején kapott helyet.

A PEUGEOT 3008/5008/508 modellekhez hasonlóan az új PEUGEOT 208 hátsó részét egy vízszintes fekete sáv szeli ketté, melyet a három-három fénykarmot magukban foglaló – éjjel-nappal világító – fényszórók foglalnak keretbe. Az eredmény precíz vonalvezetés, feszes formák. A hátsó spoiler lakkfekete kivitelben is rendelhető, melyet a választott motortól függően krómozott kipufogóvégek tehetnek még hangsúlyosabbá.
A megszokott karosszériaszíneken és a Black Diamond tetőn kívül az új PEUGEOT 208 kínálatában – az autó dinamikus természetével összhangban – további tüzes és eleven árnyalatokat találunk:

  • metálfényű Faro-sárga,
  • háromrétegű Vertigo-kék,
  • színes lakkal kezelt Elixir-vörös: a speciális eljárás mélyebb és árnyalatgazdagabb színt eredményez, ami kiemeli a formákat és csillogó hatást kelt.


Az új PEUGEOT e-208 is azonnal felismerhető külső jegyekkel rendelkezik:

  • a karosszériával azonos színű hűtőmaszk,
  • dikroikus oroszlánemblémák (attól függően, milyen szögből nézzük, más színűnek látszanak),
  • hátsó „e-208” felirat és a hátsó sárvédőket díszítő „e” betűk.

Új PEUGEOT 208: high-tech, high-touch
A PEUGEOT FRACTAL tanulmányból merítő új PEUGEOT 208 a PEUGEOT i-Cockpit® vadonatúj generációjával jelentkezik. Az ikonikus vezetőhely mára a PEUGEOT-örökség szerves része lett, és világszerte több mint 5 millió vezetőt sikerült meghódítania. Az új 208-ba tervezett PEUGEOT i-Cockpit® a tökéletes ergonómia érdekében ugyanazt a hármas felosztást követi, mint a többi PEUGEOT modell esetében.


Szem: a vezető közvetlen látóterében kijelzett információk folyamatosan szem előtt vannak. Kiviteli szinttől függően a 3D PEUGEOT i-Cockpit® műszeregység két szinten jeleníti meg az adatokat. A magasra helyezett digitális kijelző előtt az információk holografikusan kerülnek kivetítésre. A dinamikus megjelenítésnek köszönhetően a fontosabb vagy sürgősebb figyelmeztetések közelebb ugranak a szemhez, így a reakcióidő akár fél másodperccel is gyorsabb lehet. Az érintőképernyő középen, a billenőkapcsolók fölött található, és kiviteli szinttől, valamint a választott opcióktól függően 5, 7 vagy 10 colos változatban áll rendelkezésre.

Kéz: a felhasznált anyagok kellemes tapintásúak, az illesztések tökéletesek, az érintőképernyő vezérlőgombjai és a hagyományos kezelőszervek egyaránt kézre esnek. Már Active kiviteli szinttől rendelkezésre áll a középen karbondíszítésű puha tapintású műszerfal. A kompakt kormány felsőbb kategóriás modelleket idéz. A Shift and Park by wire vezérlésű, ergonomikus EAT8 automata sebességváltó ösztönös vezetést biztosít. A kormánynál lévő kapcsolókarokkal kézi fokozatváltásra is lehetőség van, miközben az automata működés változatlanul biztosított.

Test: az utastér pilótafülkéhez hasonlóan veszi körbe az utasokat. Az első ülések rendkívül kényelmesek és kiválóan tartanak.


Az új PEUGEOT 208 tárolóhelyeinek méretére és kialakítására különös figyelmet szenteltek.

Az ajtózsebeken és a kesztyűtartón kívül a gépjármű tengelyében három parkolózóna áll rendelkezésre (változattól függően):

  • az első ülések közötti könyöklő alatt elhelyezett nagy tároló,
  • a váltókar előtt kialakított, könnyen elérhető rakodófelület,
  • a középkonzolban található ötletes tároló, mely zárható, így az indukciós töltőn a kíváncsi tekintetektől védve töltheti okostelefonját. A fedél hátoldala úgy van kialakítva, hogy nyitott helyzetben is el lehessen benne helyezni egy okostelefont.

Új PEUGEOT 208: okosan felépített kínálat
Az új PEUGEOT 208-at a márka 5 kiviteli szinten kínálja: Access, Active, Allure, GT Line és GT.
A prémium GT Line és GT változat egyedi stílusjegyekkel rendelkezik:

  • Full LED-es fényszórók három karmot formázó lámpával,
  • kerékdobdíszítések és lakkfekete ablakszegélyek,
  • 17” gyémántcsiszolt, díszbetéttel ellátott, alumínium keréktárcsák,
  • a legapróbb részletekig kidolgozott utastér: fekete tetőkárpit, adamit színű díszvarrások, 8 színű hangulatvilágítás, dinamikus ülések, alumíniumpedál.

A csak a PEUGEOT e-208-ból rendelkezésre álló GT változat további megkülönböztető jegyei:

  • exkluzív alcantara©/Gréval-szürke kárpit és 3D szövetkárpit kombinálása,
  • különleges díszbetétekkel ellátott 17” keréktárcsák.
Uj_Peugeot_208_2

NEXT GENERATION TECHNOLOGY
Új PEUGEOT 208: biztonság felső fokon

Az új Drive Assist rendszer jóvoltából az új PEUGEOT 208 nagy lépést tett a félautonóm vezetés felé: legújabb generációs vezetéssegítő rendszereivel egyenesen a kategória élvonalába tartozik:

  • adaptív tempomat Stop & Go funkcióval EAT8 automata sebességváltó esetén (vagy Automatic Cruise Control Stop & Go funkcióval) programozható követési távolsággal. Dugóban araszolva a gépkocsi kevesebb mint 3 másodpercig tartó megállást követően automatikusan újraindul. Ellenkező esetben a gázpedál lenyomásával vagy a kormánynál lévő kapcsoló végén található gomb megnyomásával indítható újra a funkció, mely már 0 km/h sebességtől működőképes. A kézi váltóhoz társított „30 km/h funkció” esetén, miután a gépjármű a fékezés hatására 30 km/h sebesség alá lassul, a tempomat átmenetileg kikapcsol, és a gépjármű teljes leállásáig a vezetőnek kell átvennie az irányítást a kuplung és a fék felett,
  • sávban elfoglalt helyzetet tartó asszisztens (az ACC Stop & Go rendszerhez kapcsolódóan), ahol a kívánt pozíciót a vezető választja ki,
  • Full Park Assist Flankguard funkcióval (EAT8 automata sebességváltó esetén). Parkoláskor vagy parkolóhelyről kihajtva a rendszer automatikusan átveszi a kormányzás, a gázadás és a fékezés feladatát,
  • legújabb generációs automata vészfékező rendszer (5–140 km/h-ig éjjel-nappal észleli a gyalogosokat és a kerékpárosokat) és ütközésveszély-jelző,
  • sávtartó asszisztens menetpálya-korrekcióval (65 km/h sebességtől),
  • fáradtságérzékelő rendszer, mely a 65 km/h fölötti sebességgel megtett hosszabb utakon az apró kormánymozgásokból következtet a vezető éberségi állapotára,
  • távolságifény-asszisztens,
  • sebességkorlátozás-felismerő rendszer sebességajánlással,
  • kibővített táblaolvasó rendszer (stoptáblák, behajtani tilos táblák),
  • aktív holttérfigyelő rendszer menetpálya-korrekcióval (12 km/h sebességtől működőképes),
  • elektromos rögzítőfék.

Új PEUGEOT 208: konnektivitás felső fokon

Mivel az okostelefonok mindennapjaink nélkülözhetetlen részeivé váltak, az új PEUGEOT 208 Mirror Screen funkciója a MirrorLink™, az Apple CarPlay™ és az Android Auto™ protokollal is kompatibilis. Az indukciós töltő kézenfekvő módon a középkonzolban található tárolóban került elhelyezésre, és az autóban négy USB-csatlakozó is rendelkezésre áll (köztük egy C típusú).
A TomTom® Traffic 3D online navigációs szolgáltatás valós idejű közlekedési információkkal szolgál, és a veszélyes területekre is felhívja a figyelmet.
A 2019 őszén forgalomba kerülő új PEUGEOT 208 először a genfi autószalonon mutatkozik be. A kiállítást követően egy külön erre szolgáló weboldalon keresztül azonnal megnyílik az online rendelés lehetősége (belső égésű és villanymotorral szerelt változatok esetében egyaránt). A majdani tulajdonosok online előlegfizetés ellenében az elsők között rendelhetik meg és vezethetik új PEUGEOT 208-ukat. A végleges konfiguráció kialakítására és a megrendelőlap aláírására az ügyfelek által kiválasztott kereskedésben kerül sor.

 

Autós szemmel is jövőbe nézhetünk városunkban

Szólj hozzá