2016. nov 15.

Egy futurisztikus élmény az új Peugeot 3008-al

írta: Autó Máté Kft.
Egy futurisztikus élmény az új Peugeot 3008-al

Mintha a Need for speed kelt volna életre...

peugeot_3008_1605styp_100_l.jpgNagy várakozás előzte meg az új PEUGEOT 3008 érkezését, amely a világon mindenhol hamar az egyik legnépszerűbb típussá vált. Az új modell a különlegesre és az új tapasztalatokra fogékony, igényes ügyfélkör elvárásainak kíván megfelelni, mindezt igen erős ütőkártyákkal.

A fazonigazított karosszéria már kívülről megfogja és nem ereszti a kíváncsi tekintetet. Az új külső egyértelműen üzeni, hogy ez egy szabadidőautó, hiszen a karosszériatípusra jellemző összes sajátos vonást felvonultatja. A Peugeot tervezői azonban nem elégedtek meg a hagyományos stílusvonallal, tovább léptek azon. 

peugeot_3008_1605pc_023v.jpgLássuk a külsőt!

 

 

 

Az első, függőleges rész rendkívül erőteljes, szinte vadállati erő árad a letisztult, határozott, feszes vonalakból. Az orr-részen a krómozott, csiszolt felületekkel ellátott, széles hűtőrács dominál. Közepén, büszkén trónol a harmonikus arányokkal megrajzolt, se nem túl sematikus, se nem hivalkodó oroszlán embléma. A halogén fényszórók átható vadmacska-tekintetet kölcsönöznek az első résznek. Ez a tekintet még élesebbé válik, amikor az orr-rész opcióként fénydiódás lámpákat kap. A front részt a nagyszámú széles légbeömlő tovább tarkítja. A rendkívül kifejező formavilág fokozza a biztonság érzetét, és a leplezetlen büszkeséget, hogy ez az autó az oroszlános márka családtagjainak sorába tartozik. Egy vérbeli PEUGEOT!

peugeot_3008_1605pc_028v.jpgA hosszan és vízszintes elnyúló, bordázott motorházfedél robusztus megjelenést kölcsönöz az autónak. Vonala a lágyan emelkedő szélvédőben folytatódik és az első kerekek tengelye mögé fut, ami aztán kiegészül a fényszórók közvetlen folytatásában elhelyezett oldalsó krómbetétekkel. A PEUGEOT HX1 tanulmányból kölcsönzött oldalelem dinamikussá teszi az első oldalnézetet, és még modernebb és méltóságteljesebb megjelenéssel ruházza fel az új 3008-at.

A megemelt övvonal következtében érezhetően nő a lemezelt felületek aránya, a vonalvezetés mégis elegáns és könnyed, megnyújtja az oldalnézetet. A motorházfedél felső vonala az ajtókilincseket is magába foglaló bordában folytatódik, és úgy nyújtja az autó vonalát, hogy közben finomságot és stílust kölcsönöz. A lenyűgözően megrajzolt szabadidőautó a kiegyensúlyozott arányok miatt kevésbé tűnik masszívnak és alacsonynak, mint a versenytársak többsége. peugeot_3008_1605styp_211v.jpgMinden egy célra tör: kifejezetten modernné, sőt futurisztikussá tenni ezt a lenyűgöző alkotást, elkerülve a stílusteremtés nagyzoló és kényszeres zsákutcáit.

...és belül?

A meglepetés tovább folytatódik a letisztult és rendkívül modern vonalakkal megrajzolt belső térben. A döntött hátsó szélvédő alatt vízszintes csillogó fekete vonal foglalja magába az opális fénydiódás lámpákat, amelyek a PEUGEOT oly jellegzetes, éjjel-nappal azonnal felismerhető, három karomból álló fényjelzését rejtik.

 

peugeot_3008_1605styp_212v.jpgA nagyméretű, 8 colos érintőképernyő a műszerfal közepére helyezett tabletként jelenik meg; a kapacitív technológiának köszönhetően fokozott reakciókészség és praktikusabb használat jellemzi.  A hat különlegesen elegáns zongorabillentyűt formázó kapcsoló segítségével közvetlenül és folyamatosan hozzáférhetünk a legfontosabb kényelmi funkciókhoz: rádió, légkondicionáló, navigáció, az autó beállításai, telefon, valamint a mobiltelefon alkalmazások.

peugeot_3008_1605styp_203_l.jpgA magasra helyezett műszercsoport nagyfelbontású, futurisztikus megjelenésű 12,3 colos képernyője alapfelszerelés. A műszeregység, melynek összes funkciója programozható és személyre szabható, minden olyan funkciót tartalmaz, amelyet a vezető közvetlenül a látómezejében szeretne tudni. A kormánykapcsolók segítségével elérhető öt különböző kijelzési módnak köszönhetően a vezető tetszése szerint komponálhatja meg a kijelzőt. Az érintőképernyőről elérhető « Személyes » menün keresztül számos információt megjeleníthet: navigáció, vezetéstámogató rendszerek, motorbeállítások, fedélzeti számítógép, dinamikus jellemzők stb. Az egyes beállításokat szemet gyönyörködtető animációk és képernyőváltások teszik még élvezetesebbé.

peugeot_3008_1605styp_208_l.jpgA megújult PEUGEOT i-Cockpit® azonban még ennél is több újítást hoz, s mivel a PEUGEOT egyik alapértéke a vezetés öröme, az érzékek szerepét állítja a középpontba. Az erre a célre szolgáló – a billenőkapcsolók mellett található – gombok egyszerű megnyomásával működésbe hozhatjuk az új PEUGEOT 3008 szabadidőautó « beépített karmesterét », az i-Cockpit® Amplify-t, amely arra hivatott, hogy szinte az összes érzékszervünket magával ragadja és ezzel még intenzívebbé tegye a vezetés élményét.

 

A megújult vezetőhely az érzékek valóságos kavalkádját nyújtja a sofőrnek, aki maximálisan átadhatja magát a vezetés élményének. Kétféle stílus közül választhatnak az ügyfelek: a « Boost » hangulat a dinamikus vezetésre fókuszál, míg a « Relax » nyugodtabb környezetet biztosít a vezetéshez. Mindkettő teljes egészében egyéni ízlés szerint alakítható és azt szolgálja, hogy a vezető és az utasok felhőtlen örömén keresztül páratlanná és felejthetetlenné tegye az autóban tartózkodást.

peugeot_3008_1605styp_101_l.jpgA vezetés és az utazás közben megélt élményt szolgálja a gazdag belső kialakítás, amely jelentősen hozzájárul a kitűnő minőségérzethez és az utasteret átható modern szellemiséghez. Az anyagválasztás igényes, a kivitelezés nem ismer megalkuvást. Bőrt, szaténfényű krómbetéteket, karbon vagy textil hatású felületeket egyaránt találunk az utastérben. Lakástextilek ihlették az ajtópanelek bevonatát, a tetőkárpitot, a szélvédő-oszlopok bevonatát, sőt, még a műszerfalon futó szegélyt is, ami pedig igazán ritkán látható megoldás egy autóban: rendkívül modern és bensőséges hatást kelt.

A vezetési élmény...

A vezetési élmény terén az oroszlános márka már biztosan megalapozta a hírnevét, hiszen a « házi » tervezők sorra alkotják a vezetés élménye tekintetében élen járó modelleket, bármilyen méretben. Szabadidőautóról lévén azonban szó, a feladat nem csekély: megemelt hasmagasság, magas üléspozíció, megemelt súlypont... Ebben a járműkategóriában a vezetés élményét gyakran alárendelik a stílusnak.

Mégis, a varázslat már az első méterektők elkezdődik. Az úttartás kifogástalan, a kormányzás precíz, az út remekül érezhető, akárcsak a fürgeség és a biztonság – és mindez nyilvánvalóként van jelen. Varázslat? Persze hogy nem. Hanem a hosszú évek alatt felhalmozott tapasztalatra épülő munka, valamint a legújabb és leghatékonyabb technikai megoldások alkalmazásának eredménye.

Az új EMP2 padlólemeznek és a modell elismert dinamikai tulajdonságainak köszönhetően az új PEUGEOT 3008 a kényelem és az úttartás olyan szintézisét teremti meg, amely teljesen egyedülálló a C szegmens szabadidőautói között. A futóműveket az egyes motorizációk sajátosságaihoz igazították, hogy az autó-út kapcsolat valamennyi változatban méltó legyen a márka hírnevéhez. Az új padlólemez a tömegcsökkentés jótékony spirálhatásán keresztül a fogyasztás mérsékléséhez, valamint a passzív biztonság és a menetteljesítmény növeléséhez is hozzájárul.

peugeot_3008_1605pc_022v.jpg

Az új PEUGEOT 3008 egy hamisítatlan szabadidőautó, ám mindenek előtt egy PEUGEOT! És mint minden igazi SUV, birtokában van minden képességnek ahhoz, hogy terepen is megállja a helyét, ebben nagy segítségére van a továbbfejlesztett Grip Control.

A fokozott erőátvitelre kapcsolható rendszer a következő elemekből áll:

-          optimális tapadás elérése az ötféle tapadási mód közül választva (Normál, Hó, Sár, Homok, ESP OFF), a középkonzolon található üzemmód kapcsoló;

-          speciális gumiabroncs: 18’’ M+S (Mud & Snow);

-          Hill Assist Descent Control (HADC): a lejtőn történő elindulást segítő új berendezés segítségével meredek lejtőn is tökéletesen és teljes biztonságban meg tudjuk tartani a járművet és annak irányát. A rendszer újdonsága, hogy igen kicsi sebességen (3 km/h) képes megtartani a járművet, így a stresszesnek mondott helyzetekben is teljes kontrollt és biztonságérzetet nyújt a vezetőnek. A funkciót a középkonzolon található nyomógombbal kapcsolhatjuk be.

Nincs más hátra, minthogy a vezető és utasai maximálisan átadják magukat az utazás élményének! Még a legrövidebb hétköznapi utak is nagyszerű élményekkel kecsegtetnek. Az új PEUGEOT szabadidőautó utazásra csábít, csúcskategóriás utazásra, amelyet kitűnő akusztikai komfort és számos kényelmi felszerelés szolgál, ezek többsége messze felülmúlja a piac standardjait :

-          a körülölelő első ülések mindegyikéhez nyolc párnás pneumatikus masszázsrendszer rendelhető

-          a hatalmas panoráma tetőt árnyékolóval és fénycsíkokkal szerelik fel

-          a hifi rendszert a francia akusztika védjegyévé vált Premium FOCAL® szállítja

 

A kompakt kormánykerék megsokszorozza a vezetés örömét, és a vezető maximálisan kihasználhatja a szabadidőautóban rejlő dinamikai képességeket. Ehhez nagyban hozzájárulnak a legújabb generációs, továbbfejlesztett vezetéstámogató rendszerek (összefoglaló néven : ADAS – Advanced Driver Assistance Systems), amelyek a biztonsági felszerelések egész sorát felvonultatva igyekeznek elkerülni az úton felmerülő veszélyforrásokat :

-          Automatikus vészfékezés (Active Safety Brake) és Ütközés veszélyére figyelmeztetés (Distance Alert) ;

-          Akaratlan sávelhagyásra figyelmeztetés (Active Lane Departure Warning);

-          A vezető éberségére figyelmeztető rendszer

-          Automatikus fényszóróbekapcsolás

-          Sebességkorlátozásra figyelmeztető tábla felismerése és figyelmeztetés

-          Adaptatív tempomat stop funkcióval (automatikus sebességváltó)

-          Aktív holttérfigyelő rendszer

Aki közelebbről is szeretné megvizsgálni, vagy éppen kipróbálni az új Peugeot 3008-ast, az bejelentkezés után ezt megteheti az Autó Máté Kft. balatonboglári, siófoki vagy dunaújvárosi telephelyein.

peugeot_nyilt.jpg

Szólj hozzá

need for speed 3008 tesztvezetés Peugeot Peugeot Máté