2019. nov 06.

Már jövőre érkeznek a Peugeot tisztán elektromos haszonjárművei

írta: Autó Máté Kft.
Már jövőre érkeznek a Peugeot tisztán elektromos haszonjárművei

A következő két év során akkumulátoros elektromos hajtáslánccal bővíti könnyű haszonjárműveinek választékát a Peugeot. A Boxer után most az Expert következik.

91-peugeot-boxer-electric_front.jpg

A következő évtized közepére a Peugeot minden személy- és áruszállító járműve elérhető lesz részben vagy teljesen elektromos kivitelben, azaz plug-in hibridként vagy villanyautóként. A fejlesztést a személyautók után könnyű haszonjárműveivel folytatja a márka.

Hat éven belül eléri végső célját az a nagyívű kezdeményezés, amelynek keretében elsőként a Peugeot 208 tisztán elektromos, a Peugeot 508 és 3008 modellcsaládok pedig hálózatról tölthető (plug-in) hibrid hajtásláncot kaptak. A villamosítási program célja, hogy éppen abban a környezetben csökkentsék nullára az egészségkárosító anyagok emisszióját, ahol azzal a legtöbb ember életminőségét javíthatják, illetve ahol a belső égésű motorok a legkevésbé képesek optimális hatásfokon üzemelni: a nagyvárosok zsúfolt forgalmában.

 peugeot_lcv_line.jpeg

Habár az európai autógyártók érdekvédelmi szervezete, az ACEA[1] adatai szerint idén szeptemberben 9,4 százalékkal visszaesett a 3,5 tonnánál nem nagyobb össztömegű könnyű haszonjárművek iránti kereslet, ez csupán a szigorúbb WLTP emissziós mérési norma szeptember elsejei, kötelező érvényű bevezetésének tudható be. Az év első kilenc hónapjában 4,4 százalékos növekedést produkáltak a kishaszonjárművek. A teljes uniós piaci forgalom ezzel elérte az 1,6 millió gépkocsit.

 peugeot_lcv_electric.jpg

Ezekből az adatokból két tendencia olvasható ki egyértelműen: az európai vállalkozások részéről mind nagyobb az igény a városi vagy városközi forgalomra alkalmas, könnyű, mozgékony áruszállítók iránt, ugyanakkor a folyamatosan szigorodó emissziós előírások és határértékek (valamint a kontinens egyre több lakott településén hatályba lépő, ezekhez kapcsolódó behajtási tilalmak) miatt a jelenlegi portfolió már nem képes kielégíteni minden elvárást. Egyre inkább szükségessé válik a gazdaságosan fenntartható, csekély vagy zéró károsanyag-kibocsátású könnyű haszonjárművek megjelenése a piacon.

 peugeot_expert_2019_6g.jpg

Ezért is döntött úgy a Peugeot, hogy a teljes modellpalettáját érintő, 2025-re előirányzott villamosítási programban elsőbbséget ad a 3,5 tonnánál nem nehezebb áruszállító modelleknek, valamint ezek személyszállító (busz vagy kombi) kiviteleinek. A korábban bemutatott Boxer Electric után most a közepes méretű Expert / Traveller modellcsalád kapja meg a vállalat új fejlesztésű elektromos hajtásláncát. Ez kétféle kivitelben lesz elérhető: a kisebbik, 50 kWh kapacitású akkumulátorcsomaggal szerelt verzió 200 kilométert tud megtenni a lítium-ion akkumulátorok teljes feltöltésével; a nagyobbik, 75 kWh kapacitású változat másfélszer ennyit, 300 kilométert mehet egy töltéssel. A vállalkozások tehát szállítási igényükhöz igazodva választhatnak modellt, így elkerülhető a feleslegesen nagy kapacitású akkumulátorokkal járó többletköltség, valamint csökkenthető a modellek teljes élettartamára vetített környezeti terhelés.

Az emissziómentes hajtáslánc gyors és hatékony fejlesztését az tette lehetővé, hogy ez a modellcsalád arra a modern, moduláris EMP2 padlólemezre épül, amelyet eleve úgy terveztek meg, hogy minimális átalakítással alkalmas legyen a részben vagy teljesen elektromos hajtásrendszerek befogadására. Ugyanezt a padlólemezt alkalmazzák a Peugeot 508 és 3008 modellcsaládok is, belső égésű motorral és plug-in hibrid hajtáslánccal egyaránt.

A Peugeot Expert / Traveller páros elektromos változatai ugyanúgy az észak-franciaországi Hordain üzemében készülnek majd, mint a tradicionális dízelmotorokkal szerelt kivitelek; a kész karosszériába a kelet-franciaországi Trémery-ben építik be az elektromos hajtáslánc elemeit: a villanymotort, az akkumulátort és a szabályozó egységet.

Ezzel kettőre bővül a Peugeot elektromos haszonjárműveinek kínálata. Az idén májusban bemutatott Boxer Electric 225, illetve 270 kilométeres hatótávolsággal készül, karosszériahossztól függően. 2021 végéig pedig a Peugeot Partner / Rifter modellpáros is megkapja a maga tisztán elektromos hajtásláncát; ennek műszaki részleteiről későbbi időpontban nyilatkozik a Peugeot.

A francia márka most először kínál modern, eleve elektromos hajtásra tervezett haszonjárművet. Ugyanakkor kínálatában már korábban is szerepeltek emissziómentes kisáruszállítók. Az első generációs Partner Electric (1998-2005) hajtásáról egy 38 lóerős, 180 Nm forgatónyomatékú villanymotor gondoskodott, nikkel-kadmium akkumulátorcsomagja 95 kilométerre elegendő energiát volt képes tárolni. Az autót Franciaországon kívül a skandináv országokban, Nagy-Britanniában, Belgiumban és Svájcban is forgalmazták. Utódja 2010-ben került piacra, 67 lóerős állandó mágneses villanymotorral, 95 helyett 170 kilométeres maximális hatótávolsággal, 95-ről 110 km/órára növelt végsebességgel. A 22,5 kWh kapacitású Li-Ion akkumulátorcsomag kompatibilis volt a nemzetközi ChaDeMo gyorstöltő szabvánnyal. A típuscsalád 2017-ben személyszállító változattal is bővült.

 

Illusztrációk: Peugeot

PEUGEOT sajtókapcsolat                    

www.peugeot-pressepro.com                     

                                                                                                              

PEUGEOT

A vezetés felemelő élményét középpontba helyező, örömteli vezetés, méltóságteljes formaterv, megalkuvás nélküli minőség – ez a márka kötelezettségvállalása az ügyfelekkel szemben, és ez alapozza meg azt az érzést is, amelyet a PEUGEOT járművek ébresztenek tulajdonosukban.

A PEUGEOT, amely a világ közel 160 országában több mint 10.000 értékesítési ponton keresztül forgalmazza termékeit, 2018-ban 1.740.000 járművet értékesített világszerte.

A PEUGEOT mindenütt az igényességet, az eleganciát és az érzelmet ötvözi. Arra törekszik, hogy modelljei magas pozicionálásának köszönhetően az általános termékpalettát kínáló gyártók között világelső legyen.

[1] https://www.acea.be/press-releases/article/commercial-vehicle-registrations-4.6-nine-months-into-2019-10.0-in-septembe

Szólj hozzá